Materiały dydaktyczne
OPTYKA w Instytucie Fizyki Politechniki Wrocławskiej. Fotonika, inżynieria optyczna, optometria, optyka okularowa - 60 lat doświadczenia w badaniach naukowych i nauczaniu optyki.
http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty
2018-01-08T18:13:12+01:00
Joomla! 1.7 - Open Source Content Management
Optyka falowa
2015-04-07T14:47:39+02:00
2015-04-07T14:47:39+02:00
http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/75-optyka-falowa
Super User
byted@wp.pl
<p> </p>
<p><a href="student/OF_lista1.pdf">Lista 1</a></p>
<p><a href="student/OF_lista2.pdf">Lista 2</a></p>
<p><a href="student/OF_lista3.pdf">Lista 3</a></p>
<p> </p>
<p><a href="student/OF_lista1.pdf">Lista 1</a></p>
<p><a href="student/OF_lista2.pdf">Lista 2</a></p>
<p><a href="student/OF_lista3.pdf">Lista 3</a></p>
Mikroskopia optyczna
2015-03-10T11:36:48+01:00
2015-03-10T11:36:48+01:00
http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/73-mikroskopia-optyczna
Super User
byted@wp.pl
<p> </p>
<p><strong>Wykład</strong><br /> </p>
<div>1. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro01.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro01.pdf">Podstawowe elementy układów optycznych, budowa klasycznego mikroskopu</a> <br /> 2. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro02.pdf">Dyfrakcyjna teoria powstawania obrazu w mikroskopie</a>, ocena jakości odwzorowania mikroskopu <br /> 3. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro03.pdf">Mikroskopy uniwersalne</a> <br /> 4. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro04.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro04.pdf">Mikroskopy stereoskopowe i projekcyjne</a> <br /> 5. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro05.pdf">Mikroskopia kontrastowo-fazowa</a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro05.pdf"> </a><br /> 6. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro06.pdf">Mikroskopia polaryzacyjna</a> <br /> 7. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro07.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro07.pdf">Mikroskopia interferencyjna</a> <br /> 8. Mikroskopia fluoroscencyjna <br /> 9. Mikroskopia holograficzna<br /> 10. Mikroskopia konfokalna <br /> 11. Optyczny mikroskop tunelowy<br /> 12. Optyczna tomografia koherentna<br /> 13. Autofokus</div>
<p>Przydatne linki:<br /> <a href="http://www.olympusmicro.com/primer/java/index.html" target="_blank">http://www.olympusmicro.com/primer/java/index.html</a> <br /> <a href="http://www.microscopyu.com/tutorials/" target="_blank">http://www.microscopyu.com/tutorials/</a> <br /> <a href="http://micro.magnet.fsu.edu/primer/" target="_blank">http://micro.magnet.fsu.edu/primer/</a></p>
<div>Egzamin:</div>
<div>1. Termin: x.x.2015.</div>
<div>2. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikroskopia%20optyczna%20tematy%20egzaminacyjne.pdf" target="_blank">Lista tematów egzaminacyjnych</a></div>
<p> </p>
<p><strong>Wykład</strong><br /> </p>
<div>1. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro01.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro01.pdf">Podstawowe elementy układów optycznych, budowa klasycznego mikroskopu</a> <br /> 2. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro02.pdf">Dyfrakcyjna teoria powstawania obrazu w mikroskopie</a>, ocena jakości odwzorowania mikroskopu <br /> 3. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro03.pdf">Mikroskopy uniwersalne</a> <br /> 4. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro04.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro04.pdf">Mikroskopy stereoskopowe i projekcyjne</a> <br /> 5. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro05.pdf">Mikroskopia kontrastowo-fazowa</a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro05.pdf"> </a><br /> 6. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro06.pdf">Mikroskopia polaryzacyjna</a> <br /> 7. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro07.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro07.pdf">Mikroskopia interferencyjna</a> <br /> 8. Mikroskopia fluoroscencyjna <br /> 9. Mikroskopia holograficzna<br /> 10. Mikroskopia konfokalna <br /> 11. Optyczny mikroskop tunelowy<br /> 12. Optyczna tomografia koherentna<br /> 13. Autofokus</div>
<p>Przydatne linki:<br /> <a href="http://www.olympusmicro.com/primer/java/index.html" target="_blank">http://www.olympusmicro.com/primer/java/index.html</a> <br /> <a href="http://www.microscopyu.com/tutorials/" target="_blank">http://www.microscopyu.com/tutorials/</a> <br /> <a href="http://micro.magnet.fsu.edu/primer/" target="_blank">http://micro.magnet.fsu.edu/primer/</a></p>
<div>Egzamin:</div>
<div>1. Termin: x.x.2015.</div>
<div>2. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikroskopia%20optyczna%20tematy%20egzaminacyjne.pdf" target="_blank">Lista tematów egzaminacyjnych</a></div>
Optyka instrumentalna
2015-03-18T12:47:52+01:00
2015-03-18T12:47:52+01:00
http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/74-optyka-instrumentalna
Super User
byted@wp.pl
<p><a href="student/Lista1.pdf">Lista 1</a></p>
<p><a href="student/Lista2.pdf">Lista 2</a></p>
<p><a href="student/Lista3.pdf">Lista 3</a></p>
<p><a href="student/Lista4.pdf">Lista 4</a></p>
<p><a href="student/Lista1.pdf">Lista 1</a></p>
<p><a href="student/Lista2.pdf">Lista 2</a></p>
<p><a href="student/Lista3.pdf">Lista 3</a></p>
<p><a href="student/Lista4.pdf">Lista 4</a></p>
Pracownia światłowodów
2012-10-11T11:14:07+02:00
2012-10-11T11:14:07+02:00
http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/61-pracownia-swiatlowodow
Super User
byted@wp.pl
<p><strong>Tematy ćwiczeń laboratoryjnych</strong></p>
<ol>
<li>Spawanie światłowodów.</li>
<li>Pomiar profilu współczynnika załamania preform światłowodowych.</li>
<li>Analiza rozkładu dalekiego pola dla włókien światłowodowych.</li>
<li>Pomiar drogi zdudnienia w światłowodach dwójłomnych.</li>
<li>Pomiar transmisji włókien w funkcji długości fali.</li>
<li>Charakteryzacja sprzęgaczy światłowodowych.</li>
<li>Badanie polarymetrycznego czujnika światłowodowego temperatury.</li>
<li>Pomiar dyspersji chromatycznej światłowodów metodą interferencyjną.</li>
</ol>
<p> </p>
<p><strong>Harmonogramy zajęć</strong></p>
<p><span style="color: #0000ff;">Światłowody II </span>(Inżynieria Biomedyczna).</p>
<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>grupa</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>1tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>2tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>3tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>4tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>5tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>6tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>7tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>8tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>9tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>10tyd</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>w</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw6</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>w</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw6</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>w</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw6</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>w</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw6</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>o</p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p>o -zajęcia odróbkowe, w - zajęcia wprowadzające</p>
<p> </p>
<p><span style="color: #0000ff;">Wstęp do Optoelektroniki </span> (Fizyka Techniczna, Fizyka).</p>
<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">Grupa</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">1tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">2tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">3tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">4tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">5tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">6tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">7tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">8tyd</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">1</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">w</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw1,2</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw6,4</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">2</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">w</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw2,6</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw4,1</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">3</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">w</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw6,4</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw1,2</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">4</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">w</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw4,1</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw2,6</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">o</p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p>o- zajęcia odróbkowe, w- zajęcia wprowadzające</p>
<p> </p>
<p><strong>Instrukcje do ćwiczeń</strong></p>
<p><a href="student/instrukcje_swiatlowody.rar" target="_blank">Pobierz</a> <span style="font-size: x-small;">RAR, 1.9 MB</span></p>
<p><strong>Tematy ćwiczeń laboratoryjnych</strong></p>
<ol>
<li>Spawanie światłowodów.</li>
<li>Pomiar profilu współczynnika załamania preform światłowodowych.</li>
<li>Analiza rozkładu dalekiego pola dla włókien światłowodowych.</li>
<li>Pomiar drogi zdudnienia w światłowodach dwójłomnych.</li>
<li>Pomiar transmisji włókien w funkcji długości fali.</li>
<li>Charakteryzacja sprzęgaczy światłowodowych.</li>
<li>Badanie polarymetrycznego czujnika światłowodowego temperatury.</li>
<li>Pomiar dyspersji chromatycznej światłowodów metodą interferencyjną.</li>
</ol>
<p> </p>
<p><strong>Harmonogramy zajęć</strong></p>
<p><span style="color: #0000ff;">Światłowody II </span>(Inżynieria Biomedyczna).</p>
<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>grupa</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>1tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>2tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>3tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>4tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>5tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>6tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>7tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>8tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>9tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>10tyd</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>w</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw6</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>w</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw6</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>w</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw6</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="71">
<p>4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>w</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw4</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw1</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw2</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw6</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="46">
<p>o</p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p>o -zajęcia odróbkowe, w - zajęcia wprowadzające</p>
<p> </p>
<p><span style="color: #0000ff;">Wstęp do Optoelektroniki </span> (Fizyka Techniczna, Fizyka).</p>
<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">Grupa</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">1tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">2tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">3tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">4tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">5tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">6tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">7tyd</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">8tyd</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">1</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">w</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw1,2</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw6,4</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">2</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">w</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw2,6</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw4,1</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">3</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">w</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw6,4</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw1,2</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">o</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" width="54">
<p align="center">4</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">w</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw4,1</p>
</td>
<td valign="top" width="57">
<p align="center">cw2,6</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw8</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw7</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw5</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">cw3</p>
</td>
<td valign="top" width="47">
<p align="center">o</p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p>o- zajęcia odróbkowe, w- zajęcia wprowadzające</p>
<p> </p>
<p><strong>Instrukcje do ćwiczeń</strong></p>
<p><a href="student/instrukcje_swiatlowody.rar" target="_blank">Pobierz</a> <span style="font-size: x-small;">RAR, 1.9 MB</span></p>
Optyka inżynierska
2012-10-11T11:14:07+02:00
2012-10-11T11:14:07+02:00
http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/68-optyka-inzynierska
Super User
byted@wp.pl
<p> </p>
<p><strong>OPTYKA INŻYNIERSKA</strong> (15h)</p>
<p> </p>
<p><strong>Harmonogram zajęć</strong></p>
<div align="center">
<table style="width: 287px;" border="1" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td width="77">
<p align="center"><strong>Nr zajęć</strong></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center"><strong>1</strong><strong></strong></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center"><strong>2</strong><strong></strong></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center"><strong>3</strong><strong></strong></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center"><strong>4</strong><strong></strong></p>
</td>
<td width="39">
<p align="center"><strong>5</strong><strong></strong></p>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="77">
<p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA 1</span></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">2</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">3</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">5</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">12</p>
</td>
<td width="39">
<p align="center">O</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="77">
<p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_2</span></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">3</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">5</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">12</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">2</p>
</td>
<td width="39">
<p align="center">O</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="77">
<p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_3</span></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">5</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">12</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">2</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">3</p>
</td>
<td width="39">
<p align="center">O</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="77">
<p style="text-align: center;" align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_4</span></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">12</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">2</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">3</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">5</p>
</td>
<td width="39">
<p align="center">O</p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<p>O – Odróbki zajęć</p>
<p> </p>
<p><strong>Tematy ćwiczeń</strong></p>
<p>1. Pomiar grubości płytek dwójłomnych metodą interferencyjną.</p>
<p>2. Badanie charakterystyki filtrów i polaryzatorów.</p>
<p>3. Badanie jakości odwzorowania układów optycznych - pomiar funkcji przenoszenia kontrastu.</p>
<p>5. Pomiar rozmiarów obiektów metodą dyfraktometryczną.</p>
<p>11. Pomiary mikroskopowe.</p>
<p>12. Pomiar współczynnika załamania refraktometrem Pulfricha.</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p><strong>Instrukcje do ćwiczeń</strong></p>
<p><strong><a href="student/optyka_inzynierska.rar" target="_blank">Optyka inżynierska</a>, 2.2 MB</strong></p>
<p> </p>
<p><strong>OPTYKA INŻYNIERSKA</strong> (15h)</p>
<p> </p>
<p><strong>Harmonogram zajęć</strong></p>
<div align="center">
<table style="width: 287px;" border="1" cellpadding="0">
<tbody>
<tr>
<td width="77">
<p align="center"><strong>Nr zajęć</strong></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center"><strong>1</strong><strong></strong></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center"><strong>2</strong><strong></strong></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center"><strong>3</strong><strong></strong></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center"><strong>4</strong><strong></strong></p>
</td>
<td width="39">
<p align="center"><strong>5</strong><strong></strong></p>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="77">
<p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA 1</span></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">2</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">3</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">5</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">12</p>
</td>
<td width="39">
<p align="center">O</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="77">
<p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_2</span></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">3</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">5</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">12</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">2</p>
</td>
<td width="39">
<p align="center">O</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="77">
<p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_3</span></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">5</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">12</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">2</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">3</p>
</td>
<td width="39">
<p align="center">O</p>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="77">
<p style="text-align: center;" align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_4</span></p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">12</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">2</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">3</p>
</td>
<td width="40">
<p align="center">5</p>
</td>
<td width="39">
<p align="center">O</p>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
</div>
<p>O – Odróbki zajęć</p>
<p> </p>
<p><strong>Tematy ćwiczeń</strong></p>
<p>1. Pomiar grubości płytek dwójłomnych metodą interferencyjną.</p>
<p>2. Badanie charakterystyki filtrów i polaryzatorów.</p>
<p>3. Badanie jakości odwzorowania układów optycznych - pomiar funkcji przenoszenia kontrastu.</p>
<p>5. Pomiar rozmiarów obiektów metodą dyfraktometryczną.</p>
<p>11. Pomiary mikroskopowe.</p>
<p>12. Pomiar współczynnika załamania refraktometrem Pulfricha.</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p><strong>Instrukcje do ćwiczeń</strong></p>
<p><strong><a href="student/optyka_inzynierska.rar" target="_blank">Optyka inżynierska</a>, 2.2 MB</strong></p>
Laboratorium Optyki Ośrodków Anizotropowych
2012-10-11T11:14:07+02:00
2012-10-11T11:14:07+02:00
http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/72-looa
Super User
byted@wp.pl
<p><strong><br /></strong></p>
<p><strong>Harmonogramy zajęć</strong></p>
<table style="width: 500px;" border="1" cellspacing="0" cellpadding="2">
<tbody>
<tr>
<td>tydzień\grupa</td>
<td>I</td>
<td>II</td>
<td>III</td>
<td>IV</td>
<td>V</td>
<td>VI</td>
<td>VII</td>
<td>VIII</td>
</tr>
<tr>
<td>A</td>
<td>1</td>
<td>2</td>
<td>3</td>
<td>4</td>
<td>5</td>
<td>6</td>
<td>7</td>
<td>8</td>
</tr>
<tr>
<td>B</td>
<td>2</td>
<td>3</td>
<td>4</td>
<td>1</td>
<td>6</td>
<td>7</td>
<td>8</td>
<td>5</td>
</tr>
<tr>
<td>C</td>
<td>3</td>
<td>4</td>
<td>1</td>
<td>2</td>
<td>7</td>
<td>8</td>
<td>5</td>
<td>6</td>
</tr>
<tr>
<td>D</td>
<td>4</td>
<td>1</td>
<td>2</td>
<td>3</td>
<td>8</td>
<td>5</td>
<td>6</td>
<td>7</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p> </p>
<p><strong>Instrukcje teoretyczne do ćwiczeń laboratoryjnych</strong></p>
<p style="text-align: left;">Instrukcji tych NIE MA na sali laboratoryjnej a PT Studenci MUSZĄ wcześniej zapoznać się z nimi w ramach przygotowania do ćwiczeń. Korzystanie z tych instrukcji w trakcie trwania ćwiczeń zabronione nie jest, ale może byc odebrane jako niedostateczne przygotowanie studentów do zajęć - szczególnie w sytuacji, gdy podczas wykonywania cwiczeń czytane sa one linijka po linijce. Rolę pomocy na sali laboratoryjnej pełnią instrukcje robocze, patrz niżej.<br /> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie1.zip">Ćwiczenie 1</a></p>
<p>Rozróżnianie izoklin, izochrom i obszarów osobliwych w świetle białym i monochromatycznym.</p>
<p>Ocena różnicy dróg optycznych za pomocą barw z użyciem płytek falowych.</p>
<p>Oznaczanie azymutu fal własnych f i s.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie2.zip">Ćwiczenie 2</a></p>
<p>Pomiar naturalnej aktywności optycznej.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie3.zip">Ćwiczenie 3</a></p>
<p>Synteza i analiza dowolnego stanu polaryzacji światła.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie4.zip">Ćwiczenie 4</a></p>
<p>Synteza i analiza stanu polaryzacji światła metodą ogólnego prawa Malusa.</p>
<p> </p>
<p>Ćwiczenie 5</p>
<p>Obserwacje figur konoskopowych. AKTUALNIE BRAK INSTRUKCJI – PRZEPRASZAMY.</p>
<p>(Proszę zapoznać się z odpowiednim rozdziałem podręcznika prof. Ratajczyka "Optyka ośrodków anizotropowych" lub "Dwójłomność i polaryzacja optyczna")</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie6.zip">Ćwiczenie 6</a></p>
<p>Pomiar różnicy dróg optycznych metodą analizy widma.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie7.zip">Ćwiczenie 7</a></p>
<p>Pomiar różnicy dróg optycznych metodą Senarmonta.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie8.zip">Ćwiczenie 8</a></p>
<p>Pomiar właściwości ośrodków dwójłomnych.</p>
<p> </p>
<p><strong><br /></strong></p>
<p><strong>Instrukcje robocze do stanowisk laboratorium </strong></p>
<p>Instrukcje te znajdują się przy poszczególnych stanowiskach na sali laboratoryjnej. Umożliwiamy PT Studentom wcześniejsze zapoznanie się z nimi, choć nie jest to konieczne.</p>
<p> </p>
<table border="0" cellspacing="2" cellpadding="2">
<tbody>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza1.rar"></a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza1.rar">Ćwiczenie 1</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza2.rar">Ćwiczenie 2</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza3.rar">Ćwiczenie 3</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza4.rar">Ćwiczenie 4</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza5.rar">Ćwiczenie 5</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza6.rar">Ćwiczenie 6</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza7.rar">Ćwiczenie 7</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza8.rar">Ćwiczenie 8</a></td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p> </p>
<p><strong><br /></strong></p>
<p><strong>Harmonogramy zajęć</strong></p>
<table style="width: 500px;" border="1" cellspacing="0" cellpadding="2">
<tbody>
<tr>
<td>tydzień\grupa</td>
<td>I</td>
<td>II</td>
<td>III</td>
<td>IV</td>
<td>V</td>
<td>VI</td>
<td>VII</td>
<td>VIII</td>
</tr>
<tr>
<td>A</td>
<td>1</td>
<td>2</td>
<td>3</td>
<td>4</td>
<td>5</td>
<td>6</td>
<td>7</td>
<td>8</td>
</tr>
<tr>
<td>B</td>
<td>2</td>
<td>3</td>
<td>4</td>
<td>1</td>
<td>6</td>
<td>7</td>
<td>8</td>
<td>5</td>
</tr>
<tr>
<td>C</td>
<td>3</td>
<td>4</td>
<td>1</td>
<td>2</td>
<td>7</td>
<td>8</td>
<td>5</td>
<td>6</td>
</tr>
<tr>
<td>D</td>
<td>4</td>
<td>1</td>
<td>2</td>
<td>3</td>
<td>8</td>
<td>5</td>
<td>6</td>
<td>7</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p> </p>
<p><strong>Instrukcje teoretyczne do ćwiczeń laboratoryjnych</strong></p>
<p style="text-align: left;">Instrukcji tych NIE MA na sali laboratoryjnej a PT Studenci MUSZĄ wcześniej zapoznać się z nimi w ramach przygotowania do ćwiczeń. Korzystanie z tych instrukcji w trakcie trwania ćwiczeń zabronione nie jest, ale może byc odebrane jako niedostateczne przygotowanie studentów do zajęć - szczególnie w sytuacji, gdy podczas wykonywania cwiczeń czytane sa one linijka po linijce. Rolę pomocy na sali laboratoryjnej pełnią instrukcje robocze, patrz niżej.<br /> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie1.zip">Ćwiczenie 1</a></p>
<p>Rozróżnianie izoklin, izochrom i obszarów osobliwych w świetle białym i monochromatycznym.</p>
<p>Ocena różnicy dróg optycznych za pomocą barw z użyciem płytek falowych.</p>
<p>Oznaczanie azymutu fal własnych f i s.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie2.zip">Ćwiczenie 2</a></p>
<p>Pomiar naturalnej aktywności optycznej.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie3.zip">Ćwiczenie 3</a></p>
<p>Synteza i analiza dowolnego stanu polaryzacji światła.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie4.zip">Ćwiczenie 4</a></p>
<p>Synteza i analiza stanu polaryzacji światła metodą ogólnego prawa Malusa.</p>
<p> </p>
<p>Ćwiczenie 5</p>
<p>Obserwacje figur konoskopowych. AKTUALNIE BRAK INSTRUKCJI – PRZEPRASZAMY.</p>
<p>(Proszę zapoznać się z odpowiednim rozdziałem podręcznika prof. Ratajczyka "Optyka ośrodków anizotropowych" lub "Dwójłomność i polaryzacja optyczna")</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie6.zip">Ćwiczenie 6</a></p>
<p>Pomiar różnicy dróg optycznych metodą analizy widma.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie7.zip">Ćwiczenie 7</a></p>
<p>Pomiar różnicy dróg optycznych metodą Senarmonta.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie8.zip">Ćwiczenie 8</a></p>
<p>Pomiar właściwości ośrodków dwójłomnych.</p>
<p> </p>
<p><strong><br /></strong></p>
<p><strong>Instrukcje robocze do stanowisk laboratorium </strong></p>
<p>Instrukcje te znajdują się przy poszczególnych stanowiskach na sali laboratoryjnej. Umożliwiamy PT Studentom wcześniejsze zapoznanie się z nimi, choć nie jest to konieczne.</p>
<p> </p>
<table border="0" cellspacing="2" cellpadding="2">
<tbody>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza1.rar"></a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza1.rar">Ćwiczenie 1</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza2.rar">Ćwiczenie 2</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza3.rar">Ćwiczenie 3</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza4.rar">Ćwiczenie 4</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza5.rar">Ćwiczenie 5</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza6.rar">Ćwiczenie 6</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza7.rar">Ćwiczenie 7</a></td>
</tr>
<tr>
<td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza8.rar">Ćwiczenie 8</a></td>
</tr>
</tbody>
</table>
<p> </p>