Materiały dydaktyczne OPTYKA w Instytucie Fizyki Politechniki Wrocławskiej. Fotonika, inżynieria optyczna, optometria, optyka okularowa - 60 lat doświadczenia w badaniach naukowych i nauczaniu optyki. http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty 2018-01-08T18:13:12+01:00 Joomla! 1.7 - Open Source Content Management Optyka falowa 2015-04-07T14:47:39+02:00 2015-04-07T14:47:39+02:00 http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/75-optyka-falowa Super User byted@wp.pl <p> </p> <p><a href="student/OF_lista1.pdf">Lista 1</a></p> <p><a href="student/OF_lista2.pdf">Lista 2</a></p> <p><a href="student/OF_lista3.pdf">Lista 3</a></p> <p> </p> <p><a href="student/OF_lista1.pdf">Lista 1</a></p> <p><a href="student/OF_lista2.pdf">Lista 2</a></p> <p><a href="student/OF_lista3.pdf">Lista 3</a></p> Mikroskopia optyczna 2015-03-10T11:36:48+01:00 2015-03-10T11:36:48+01:00 http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/73-mikroskopia-optyczna Super User byted@wp.pl <p> </p> <p><strong>Wykład</strong><br /> </p> <div>1. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro01.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro01.pdf">Podstawowe elementy układów optycznych, budowa klasycznego mikroskopu</a> <br /> 2. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro02.pdf">Dyfrakcyjna teoria powstawania obrazu w mikroskopie</a>, ocena jakości odwzorowania mikroskopu <br /> 3. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro03.pdf">Mikroskopy uniwersalne</a> <br /> 4. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro04.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro04.pdf">Mikroskopy stereoskopowe i projekcyjne</a> <br /> 5. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro05.pdf">Mikroskopia kontrastowo-fazowa</a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro05.pdf"> </a><br /> 6. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro06.pdf">Mikroskopia polaryzacyjna</a> <br /> 7. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro07.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro07.pdf">Mikroskopia interferencyjna</a> <br /> 8. Mikroskopia fluoroscencyjna <br /> 9. Mikroskopia holograficzna<br /> 10. Mikroskopia konfokalna <br /> 11. Optyczny mikroskop tunelowy<br /> 12. Optyczna tomografia koherentna<br /> 13. Autofokus</div> <p>Przydatne linki:<br /> <a href="http://www.olympusmicro.com/primer/java/index.html" target="_blank">http://www.olympusmicro.com/primer/java/index.html</a> <br /> <a href="http://www.microscopyu.com/tutorials/" target="_blank">http://www.microscopyu.com/tutorials/</a> <br /> <a href="http://micro.magnet.fsu.edu/primer/" target="_blank">http://micro.magnet.fsu.edu/primer/</a></p> <div>Egzamin:</div> <div>1. Termin: x.x.2015.</div> <div>2. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikroskopia%20optyczna%20tematy%20egzaminacyjne.pdf" target="_blank">Lista tematów egzaminacyjnych</a></div> <p> </p> <p><strong>Wykład</strong><br /> </p> <div>1. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro01.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro01.pdf">Podstawowe elementy układów optycznych, budowa klasycznego mikroskopu</a> <br /> 2. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro02.pdf">Dyfrakcyjna teoria powstawania obrazu w mikroskopie</a>, ocena jakości odwzorowania mikroskopu <br /> 3. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro03.pdf">Mikroskopy uniwersalne</a> <br /> 4. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro04.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro04.pdf">Mikroskopy stereoskopowe i projekcyjne</a> <br /> 5. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro05.pdf">Mikroskopia kontrastowo-fazowa</a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro05.pdf"> </a><br /> 6. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro06.pdf">Mikroskopia polaryzacyjna</a> <br /> 7. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro07.pdf"> </a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikro07.pdf">Mikroskopia interferencyjna</a> <br /> 8. Mikroskopia fluoroscencyjna <br /> 9. Mikroskopia holograficzna<br /> 10. Mikroskopia konfokalna <br /> 11. Optyczny mikroskop tunelowy<br /> 12. Optyczna tomografia koherentna<br /> 13. Autofokus</div> <p>Przydatne linki:<br /> <a href="http://www.olympusmicro.com/primer/java/index.html" target="_blank">http://www.olympusmicro.com/primer/java/index.html</a> <br /> <a href="http://www.microscopyu.com/tutorials/" target="_blank">http://www.microscopyu.com/tutorials/</a> <br /> <a href="http://micro.magnet.fsu.edu/primer/" target="_blank">http://micro.magnet.fsu.edu/primer/</a></p> <div>Egzamin:</div> <div>1. Termin: x.x.2015.</div> <div>2. <a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/Studenckie/Mikroskopia%20optyczna/Mikroskopia%20optyczna%20tematy%20egzaminacyjne.pdf" target="_blank">Lista tematów egzaminacyjnych</a></div> Optyka instrumentalna 2015-03-18T12:47:52+01:00 2015-03-18T12:47:52+01:00 http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/74-optyka-instrumentalna Super User byted@wp.pl <p><a href="student/Lista1.pdf">Lista 1</a></p> <p><a href="student/Lista2.pdf">Lista 2</a></p> <p><a href="student/Lista3.pdf">Lista 3</a></p> <p><a href="student/Lista4.pdf">Lista 4</a></p> <p><a href="student/Lista1.pdf">Lista 1</a></p> <p><a href="student/Lista2.pdf">Lista 2</a></p> <p><a href="student/Lista3.pdf">Lista 3</a></p> <p><a href="student/Lista4.pdf">Lista 4</a></p> Pracownia światłowodów 2012-10-11T11:14:07+02:00 2012-10-11T11:14:07+02:00 http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/61-pracownia-swiatlowodow Super User byted@wp.pl <p><strong>Tematy ćwiczeń laboratoryjnych</strong></p> <ol> <li>Spawanie światłowodów.</li> <li>Pomiar profilu współczynnika załamania preform światłowodowych.</li> <li>Analiza rozkładu dalekiego pola dla włókien światłowodowych.</li> <li>Pomiar drogi zdudnienia w światłowodach dwójłomnych.</li> <li>Pomiar transmisji włókien w funkcji długości fali.</li> <li>Charakteryzacja sprzęgaczy światłowodowych.</li> <li>Badanie polarymetrycznego czujnika światłowodowego temperatury.</li> <li>Pomiar dyspersji chromatycznej światłowodów metodą interferencyjną.</li> </ol> <p> </p> <p><strong>Harmonogramy zajęć</strong></p> <p><span style="color: #0000ff;">Światłowody II </span>(Inżynieria Biomedyczna).</p> <table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tbody> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>grupa</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>1tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>2tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>3tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>4tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>5tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>6tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>7tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>8tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>9tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>10tyd</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>w</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw5</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw6</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw7</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw8</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>w</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw6</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw7</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw8</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw5</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>w</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw7</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw8</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw5</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw6</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>w</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw8</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw5</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw6</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw7</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>o</p> </td> </tr> </tbody> </table> <p>o -zajęcia odróbkowe, w - zajęcia wprowadzające</p> <p> </p> <p><span style="color: #0000ff;">Wstęp do Optoelektroniki </span> (Fizyka Techniczna, Fizyka).</p> <table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tbody> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">Grupa</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">1tyd</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">2tyd</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">3tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">4tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">5tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">6tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">7tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">8tyd</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">1</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">w</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw1,2</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw6,4</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw3</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw8</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw7</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw5</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">2</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">w</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw2,6</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw4,1</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw5</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw3</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw8</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw7</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">3</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">w</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw6,4</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw1,2</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw7</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw5</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw3</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw8</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">4</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">w</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw4,1</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw2,6</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw8</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw7</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw5</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw3</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">o</p> </td> </tr> </tbody> </table> <p>o- zajęcia odróbkowe, w- zajęcia wprowadzające</p> <p> </p> <p><strong>Instrukcje do ćwiczeń</strong></p> <p><a href="student/instrukcje_swiatlowody.rar" target="_blank">Pobierz</a> <span style="font-size: x-small;">RAR, 1.9 MB</span></p> <p><strong>Tematy ćwiczeń laboratoryjnych</strong></p> <ol> <li>Spawanie światłowodów.</li> <li>Pomiar profilu współczynnika załamania preform światłowodowych.</li> <li>Analiza rozkładu dalekiego pola dla włókien światłowodowych.</li> <li>Pomiar drogi zdudnienia w światłowodach dwójłomnych.</li> <li>Pomiar transmisji włókien w funkcji długości fali.</li> <li>Charakteryzacja sprzęgaczy światłowodowych.</li> <li>Badanie polarymetrycznego czujnika światłowodowego temperatury.</li> <li>Pomiar dyspersji chromatycznej światłowodów metodą interferencyjną.</li> </ol> <p> </p> <p><strong>Harmonogramy zajęć</strong></p> <p><span style="color: #0000ff;">Światłowody II </span>(Inżynieria Biomedyczna).</p> <table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tbody> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>grupa</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>1tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>2tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>3tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>4tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>5tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>6tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>7tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>8tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>9tyd</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>10tyd</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>w</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw5</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw6</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw7</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw8</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>w</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw6</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw7</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw8</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw5</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>w</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw7</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw8</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw5</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw6</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="71"> <p>4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>w</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw4</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw1</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw2</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw3</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw8</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw5</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw6</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>cw7</p> </td> <td valign="top" width="46"> <p>o</p> </td> </tr> </tbody> </table> <p>o -zajęcia odróbkowe, w - zajęcia wprowadzające</p> <p> </p> <p><span style="color: #0000ff;">Wstęp do Optoelektroniki </span> (Fizyka Techniczna, Fizyka).</p> <table border="1" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tbody> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">Grupa</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">1tyd</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">2tyd</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">3tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">4tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">5tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">6tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">7tyd</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">8tyd</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">1</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">w</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw1,2</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw6,4</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw3</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw8</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw7</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw5</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">2</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">w</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw2,6</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw4,1</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw5</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw3</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw8</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw7</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">3</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">w</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw6,4</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw1,2</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw7</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw5</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw3</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw8</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">o</p> </td> </tr> <tr> <td valign="top" width="54"> <p align="center">4</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">w</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw4,1</p> </td> <td valign="top" width="57"> <p align="center">cw2,6</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw8</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw7</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw5</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">cw3</p> </td> <td valign="top" width="47"> <p align="center">o</p> </td> </tr> </tbody> </table> <p>o- zajęcia odróbkowe, w- zajęcia wprowadzające</p> <p> </p> <p><strong>Instrukcje do ćwiczeń</strong></p> <p><a href="student/instrukcje_swiatlowody.rar" target="_blank">Pobierz</a> <span style="font-size: x-small;">RAR, 1.9 MB</span></p> Optyka inżynierska 2012-10-11T11:14:07+02:00 2012-10-11T11:14:07+02:00 http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/68-optyka-inzynierska Super User byted@wp.pl <p> </p> <p><strong>OPTYKA INŻYNIERSKA</strong> (15h)</p> <p> </p> <p><strong>Harmonogram zajęć</strong></p> <div align="center"> <table style="width: 287px;" border="1" cellpadding="0"> <tbody> <tr> <td width="77"> <p align="center"><strong>Nr zajęć</strong></p> </td> <td width="40"> <p align="center"><strong>1</strong><strong></strong></p> </td> <td width="40"> <p align="center"><strong>2</strong><strong></strong></p> </td> <td width="40"> <p align="center"><strong>3</strong><strong></strong></p> </td> <td width="40"> <p align="center"><strong>4</strong><strong></strong></p> </td> <td width="39"> <p align="center"><strong>5</strong><strong></strong></p> </td> </tr> <tr> <td width="77"> <p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA 1</span></p> </td> <td width="40"> <p align="center">2</p> </td> <td width="40"> <p align="center">3</p> </td> <td width="40"> <p align="center">5</p> </td> <td width="40"> <p align="center">12</p> </td> <td width="39"> <p align="center">O</p> </td> </tr> <tr> <td width="77"> <p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_2</span></p> </td> <td width="40"> <p align="center">3</p> </td> <td width="40"> <p align="center">5</p> </td> <td width="40"> <p align="center">12</p> </td> <td width="40"> <p align="center">2</p> </td> <td width="39"> <p align="center">O</p> </td> </tr> <tr> <td width="77"> <p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_3</span></p> </td> <td width="40"> <p align="center">5</p> </td> <td width="40"> <p align="center">12</p> </td> <td width="40"> <p align="center">2</p> </td> <td width="40"> <p align="center">3</p> </td> <td width="39"> <p align="center">O</p> </td> </tr> <tr> <td width="77"> <p style="text-align: center;" align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_4</span></p> </td> <td width="40"> <p align="center">12</p> </td> <td width="40"> <p align="center">2</p> </td> <td width="40"> <p align="center">3</p> </td> <td width="40"> <p align="center">5</p> </td> <td width="39"> <p align="center">O</p> </td> </tr> </tbody> </table> </div> <p>O – Odróbki zajęć</p> <p> </p> <p><strong>Tematy ćwiczeń</strong></p> <p>1.  Pomiar grubości płytek dwójłomnych metodą interferencyjną.</p> <p>2.  Badanie charakterystyki filtrów i polaryzatorów.</p> <p>3.  Badanie jakości odwzorowania układów optycznych  - pomiar funkcji przenoszenia kontrastu.</p> <p>5.  Pomiar rozmiarów obiektów metodą dyfraktometryczną.</p> <p>11. Pomiary mikroskopowe.</p> <p>12. Pomiar współczynnika załamania refraktometrem Pulfricha.</p> <p> </p> <p> </p> <p><strong>Instrukcje do ćwiczeń</strong></p> <p><strong><a href="student/optyka_inzynierska.rar" target="_blank">Optyka inżynierska</a>, 2.2 MB</strong></p> <p> </p> <p><strong>OPTYKA INŻYNIERSKA</strong> (15h)</p> <p> </p> <p><strong>Harmonogram zajęć</strong></p> <div align="center"> <table style="width: 287px;" border="1" cellpadding="0"> <tbody> <tr> <td width="77"> <p align="center"><strong>Nr zajęć</strong></p> </td> <td width="40"> <p align="center"><strong>1</strong><strong></strong></p> </td> <td width="40"> <p align="center"><strong>2</strong><strong></strong></p> </td> <td width="40"> <p align="center"><strong>3</strong><strong></strong></p> </td> <td width="40"> <p align="center"><strong>4</strong><strong></strong></p> </td> <td width="39"> <p align="center"><strong>5</strong><strong></strong></p> </td> </tr> <tr> <td width="77"> <p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA 1</span></p> </td> <td width="40"> <p align="center">2</p> </td> <td width="40"> <p align="center">3</p> </td> <td width="40"> <p align="center">5</p> </td> <td width="40"> <p align="center">12</p> </td> <td width="39"> <p align="center">O</p> </td> </tr> <tr> <td width="77"> <p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_2</span></p> </td> <td width="40"> <p align="center">3</p> </td> <td width="40"> <p align="center">5</p> </td> <td width="40"> <p align="center">12</p> </td> <td width="40"> <p align="center">2</p> </td> <td width="39"> <p align="center">O</p> </td> </tr> <tr> <td width="77"> <p align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_3</span></p> </td> <td width="40"> <p align="center">5</p> </td> <td width="40"> <p align="center">12</p> </td> <td width="40"> <p align="center">2</p> </td> <td width="40"> <p align="center">3</p> </td> <td width="39"> <p align="center">O</p> </td> </tr> <tr> <td width="77"> <p style="text-align: center;" align="center"><span style="text-decoration: underline;">GRUPA_4</span></p> </td> <td width="40"> <p align="center">12</p> </td> <td width="40"> <p align="center">2</p> </td> <td width="40"> <p align="center">3</p> </td> <td width="40"> <p align="center">5</p> </td> <td width="39"> <p align="center">O</p> </td> </tr> </tbody> </table> </div> <p>O – Odróbki zajęć</p> <p> </p> <p><strong>Tematy ćwiczeń</strong></p> <p>1.  Pomiar grubości płytek dwójłomnych metodą interferencyjną.</p> <p>2.  Badanie charakterystyki filtrów i polaryzatorów.</p> <p>3.  Badanie jakości odwzorowania układów optycznych  - pomiar funkcji przenoszenia kontrastu.</p> <p>5.  Pomiar rozmiarów obiektów metodą dyfraktometryczną.</p> <p>11. Pomiary mikroskopowe.</p> <p>12. Pomiar współczynnika załamania refraktometrem Pulfricha.</p> <p> </p> <p> </p> <p><strong>Instrukcje do ćwiczeń</strong></p> <p><strong><a href="student/optyka_inzynierska.rar" target="_blank">Optyka inżynierska</a>, 2.2 MB</strong></p> Laboratorium Optyki Ośrodków Anizotropowych 2012-10-11T11:14:07+02:00 2012-10-11T11:14:07+02:00 http://localhost/~optyka/index.php/materialy-dydaktyczne/36-materiay-dydaktyczne/przedmioty/72-looa Super User byted@wp.pl <p><strong><br /></strong></p> <p><strong>Harmonogramy zajęć</strong></p> <table style="width: 500px;" border="1" cellspacing="0" cellpadding="2"> <tbody> <tr> <td>tydzień\grupa</td> <td>I</td> <td>II</td> <td>III</td> <td>IV</td> <td>V</td> <td>VI</td> <td>VII</td> <td>VIII</td> </tr> <tr> <td>A</td> <td>1</td> <td>2</td> <td>3</td> <td>4</td> <td>5</td> <td>6</td> <td>7</td> <td>8</td> </tr> <tr> <td>B</td> <td>2</td> <td>3</td> <td>4</td> <td>1</td> <td>6</td> <td>7</td> <td>8</td> <td>5</td> </tr> <tr> <td>C</td> <td>3</td> <td>4</td> <td>1</td> <td>2</td> <td>7</td> <td>8</td> <td>5</td> <td>6</td> </tr> <tr> <td>D</td> <td>4</td> <td>1</td> <td>2</td> <td>3</td> <td>8</td> <td>5</td> <td>6</td> <td>7</td> </tr> </tbody> </table> <p> </p> <p><strong>Instrukcje teoretyczne do ćwiczeń laboratoryjnych</strong></p> <p style="text-align: left;">Instrukcji tych NIE MA na sali laboratoryjnej a PT Studenci MUSZĄ wcześniej zapoznać się z nimi w ramach przygotowania do ćwiczeń. Korzystanie z tych instrukcji w trakcie trwania ćwiczeń zabronione nie jest, ale może byc odebrane jako niedostateczne przygotowanie studentów do zajęć - szczególnie w sytuacji, gdy podczas wykonywania cwiczeń czytane sa one linijka po linijce. Rolę pomocy na sali laboratoryjnej pełnią instrukcje robocze, patrz niżej.<br />       </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie1.zip">Ćwiczenie 1</a></p> <p>Rozróżnianie izoklin, izochrom i obszarów osobliwych w świetle białym i monochromatycznym.</p> <p>Ocena różnicy dróg optycznych za pomocą barw z użyciem płytek falowych.</p> <p>Oznaczanie azymutu fal własnych f i s.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie2.zip">Ćwiczenie 2</a></p> <p>Pomiar naturalnej aktywności optycznej.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie3.zip">Ćwiczenie 3</a></p> <p>Synteza i analiza dowolnego stanu polaryzacji światła.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie4.zip">Ćwiczenie 4</a></p> <p>Synteza i analiza stanu polaryzacji światła metodą ogólnego prawa Malusa.</p> <p> </p> <p>Ćwiczenie 5</p> <p>Obserwacje figur konoskopowych. AKTUALNIE BRAK INSTRUKCJI – PRZEPRASZAMY.</p> <p>(Proszę zapoznać się z odpowiednim rozdziałem podręcznika prof. Ratajczyka "Optyka ośrodków anizotropowych" lub "Dwójłomność i polaryzacja optyczna")</p> <p>       </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie6.zip">Ćwiczenie 6</a></p> <p>Pomiar różnicy dróg optycznych metodą analizy widma.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie7.zip">Ćwiczenie 7</a></p> <p>Pomiar różnicy dróg optycznych metodą Senarmonta.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie8.zip">Ćwiczenie 8</a></p> <p>Pomiar właściwości ośrodków dwójłomnych.</p> <p> </p> <p><strong><br /></strong></p> <p><strong>Instrukcje robocze do stanowisk laboratorium </strong></p> <p>Instrukcje te znajdują się przy poszczególnych stanowiskach na sali laboratoryjnej. Umożliwiamy PT Studentom wcześniejsze zapoznanie się z nimi, choć nie jest to konieczne.</p> <p> </p> <table border="0" cellspacing="2" cellpadding="2"> <tbody> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza1.rar"></a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza1.rar">Ćwiczenie 1</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza2.rar">Ćwiczenie 2</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza3.rar">Ćwiczenie 3</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza4.rar">Ćwiczenie 4</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza5.rar">Ćwiczenie 5</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza6.rar">Ćwiczenie 6</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza7.rar">Ćwiczenie 7</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza8.rar">Ćwiczenie 8</a></td> </tr> </tbody> </table> <p> </p> <p><strong><br /></strong></p> <p><strong>Harmonogramy zajęć</strong></p> <table style="width: 500px;" border="1" cellspacing="0" cellpadding="2"> <tbody> <tr> <td>tydzień\grupa</td> <td>I</td> <td>II</td> <td>III</td> <td>IV</td> <td>V</td> <td>VI</td> <td>VII</td> <td>VIII</td> </tr> <tr> <td>A</td> <td>1</td> <td>2</td> <td>3</td> <td>4</td> <td>5</td> <td>6</td> <td>7</td> <td>8</td> </tr> <tr> <td>B</td> <td>2</td> <td>3</td> <td>4</td> <td>1</td> <td>6</td> <td>7</td> <td>8</td> <td>5</td> </tr> <tr> <td>C</td> <td>3</td> <td>4</td> <td>1</td> <td>2</td> <td>7</td> <td>8</td> <td>5</td> <td>6</td> </tr> <tr> <td>D</td> <td>4</td> <td>1</td> <td>2</td> <td>3</td> <td>8</td> <td>5</td> <td>6</td> <td>7</td> </tr> </tbody> </table> <p> </p> <p><strong>Instrukcje teoretyczne do ćwiczeń laboratoryjnych</strong></p> <p style="text-align: left;">Instrukcji tych NIE MA na sali laboratoryjnej a PT Studenci MUSZĄ wcześniej zapoznać się z nimi w ramach przygotowania do ćwiczeń. Korzystanie z tych instrukcji w trakcie trwania ćwiczeń zabronione nie jest, ale może byc odebrane jako niedostateczne przygotowanie studentów do zajęć - szczególnie w sytuacji, gdy podczas wykonywania cwiczeń czytane sa one linijka po linijce. Rolę pomocy na sali laboratoryjnej pełnią instrukcje robocze, patrz niżej.<br />       </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie1.zip">Ćwiczenie 1</a></p> <p>Rozróżnianie izoklin, izochrom i obszarów osobliwych w świetle białym i monochromatycznym.</p> <p>Ocena różnicy dróg optycznych za pomocą barw z użyciem płytek falowych.</p> <p>Oznaczanie azymutu fal własnych f i s.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie2.zip">Ćwiczenie 2</a></p> <p>Pomiar naturalnej aktywności optycznej.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie3.zip">Ćwiczenie 3</a></p> <p>Synteza i analiza dowolnego stanu polaryzacji światła.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie4.zip">Ćwiczenie 4</a></p> <p>Synteza i analiza stanu polaryzacji światła metodą ogólnego prawa Malusa.</p> <p> </p> <p>Ćwiczenie 5</p> <p>Obserwacje figur konoskopowych. AKTUALNIE BRAK INSTRUKCJI – PRZEPRASZAMY.</p> <p>(Proszę zapoznać się z odpowiednim rozdziałem podręcznika prof. Ratajczyka "Optyka ośrodków anizotropowych" lub "Dwójłomność i polaryzacja optyczna")</p> <p>       </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie6.zip">Ćwiczenie 6</a></p> <p>Pomiar różnicy dróg optycznych metodą analizy widma.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie7.zip">Ćwiczenie 7</a></p> <p>Pomiar różnicy dróg optycznych metodą Senarmonta.</p> <p> </p> <p><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/Cwiczenie8.zip">Ćwiczenie 8</a></p> <p>Pomiar właściwości ośrodków dwójłomnych.</p> <p> </p> <p><strong><br /></strong></p> <p><strong>Instrukcje robocze do stanowisk laboratorium </strong></p> <p>Instrukcje te znajdują się przy poszczególnych stanowiskach na sali laboratoryjnej. Umożliwiamy PT Studentom wcześniejsze zapoznanie się z nimi, choć nie jest to konieczne.</p> <p> </p> <table border="0" cellspacing="2" cellpadding="2"> <tbody> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza1.rar"></a><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza1.rar">Ćwiczenie 1</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza2.rar">Ćwiczenie 2</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza3.rar">Ćwiczenie 3</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza4.rar">Ćwiczenie 4</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza5.rar">Ćwiczenie 5</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza6.rar">Ćwiczenie 6</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza7.rar">Ćwiczenie 7</a></td> </tr> <tr> <td><a href="http://www.if.pwr.wroc.pl/%7Ekurzynowski/laboratorium/robocza8.rar">Ćwiczenie 8</a></td> </tr> </tbody> </table> <p> </p>